Hotel biznesowy - co powinien posiadać?

09.03.2022

Wyjazdy służbowe to często oficjalne delegacje pełne spotkań i konferencji, ale i elementów towarzyskich, na przykład wspólnych kolacji biznesowych. Najczęściej firmy wybierają na wyjazdy miejsca dostosowane do ich potrzeb, czyli hotele biznesowe. Czym różni się taki ośrodek od klasycznego hotelu, na który można wybrać się na przykład podczas wakacji z rodziną? Co go wyróżnia i czego nie może zabraknąć?

Hotel biznesowy - definicja i wymagania

Według najprostszej definicji hotel biznesowy to taki obiekt noclegowy, który dostosowany jest do przyjmowania gości w ramach tzw. turystyki biznesowej. Definicja ta jednak nie klaruje do końca tego, co to “dostosowanie” w praktyce oznacza, a w końcu zarówno goście, jak i właściciel tego rodzaju obiektu powinni wiedzieć doskonale, jakie są najczęstsze udogodnienia w hotelach biznesowych.

Jeśli ty sam szukasz ośrodka, który spełni wszystkie Twoje wymagania, a nie wiesz, jakiego standardu się spodziewać - poniżej przygotowaliśmy listę usług biznesowych w hotelu, które powinny znaleźć się wśród udogodnień, aby obiekt mógł być nazywany biznesowym.

Co powinien posiadać hotel biznesowy?

Sale konferencyjne

Możliwość odbywania szkoleń i spotkań w dostosowanych do tego salach konferencyjnych to absolutna podstawa udogodnień, jakie powinien posiadać hotel biznesowy - bez tego nie może być mowy o dostosowaniu do potrzeb firm i turystyki biznesowej. Sala konferencyjna to nie tylko pomieszczenie ze stołem i krzesłami. Przed wyjazdem upewnij się, że sala posiada:

  • odpowiednie nagłośnienie,
  • dostęp do internetu,
  • możliwość uruchomienia rzutnika,
  • zestaw kabli pozwalający na podłączenie własnego urządzenia lub laptop, który można użyć do wyświetlenia np. prezentacji czy filmu,
  • klimatyzację (szczególnie jeśli będziesz korzystać z hotelu biznesowego latem).

Jeśli podczas wyjazdu planujesz integrację, zwróć uwagę, czy poza salami konferencyjnymi dostępna jest też na przykład sala bankietowa oraz jakie są zasady jej rezerwacji.

Dobrze wyposażone pokoje

Przestronne, wygodne pokoje sypialne z miejscem do pracy (biurko, szybkie wi-fi, dużo kontaktów, zasięg większości sieci komórkowych). Warto upewnić się także, czy pokoje są odpowiednio wyciszone i pozwolą na przeprowadzenie spotkań on-line, spokojną pracę czy relaks po dniu pełnym szkoleń. Jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie wszystkich sprzętów elektronicznych, sprawdź, czy na wyposażeniu pokoju znajduje się sejf.

Odpowiednie zaplecze gastronomiczne

Usługi biznesowe w hotelu zdecydowanie powinny obejmować profesjonalne usługi gastronomiczne dostępne przez cały dzień. Jeśli planujesz spotkać się z klientami czy gośćmi na terenie hotelu, warto upewnić się, że w lobby, barze czy restauracji można zarezerwować miejsca w spokojnym, zacisznym miejscu, oraz w jaki sposób zamówić i opłacić dodatkowe posiłki czy napoje.

Dogodna lokalizacja

Dobrze, aby dojazd do hotelu biznesowego był prosty, a lokalizacja strategiczna. Upewnij się, że dostępne jest miejsce parkingowe (oczywiście jeśli go potrzebujesz), jak wygląda dojazd z poszczególnych miejsc (np. głównych węzłów komunikacyjnych - dworca, lotniska) oraz czy hotel oferuje dodatkowe udogodnienia, takie jak pobliski postój taksówek. W Grand Ascot zapewniamy naszym gościom na przykład transfer z lotniska w Balicach, co klienci biznesowi szczególnie sobie chwalą. Umiejscowienie w centrum miasta na pewno będzie kolejną zaletą, szczególnie jeśli w trakcie wizyty planujesz stacjonarne spotkania z gośćmi z zagranicy.

Dodatkowe usługi

Warto upewnić się, czy w danym hotelu biznesowym jest dostęp do dodatkowych usług, na przykład zaplecza odnowy biologicznej - w Grand Ascot posiadamy centrum fitness i saunę, które pozwolą zregenerować się po dniu pracy. Klientom biznesowym udostępniamy też faks oraz ksero, a na całodobowej recepcji prowadzimy usługę przechowywania bagażu.