Ascot Premium Hotel

Impreza służbowa - gdzie i jak ją zorganizować?

12.06.2023

Impreza służbowa to jeden ze sposobów na fantastyczną integrację pracowników i odetchnięcie po najtrudniejszych wyzwaniach zawodowych. Dobrze zorganizowana potrafi znacząco wzmocnić relacje między pracownikami, pozwalając im poznać się na bardziej neutralnym, nie tylko biznesowym gruncie, a do tego świetnie wpływa na employer branding firmy. Jednak nie bez powodu organizacja imprezy służbowejto wyzwanie: jej powodzenie zależy od wielu różnych czynników. W tym artykule podpowiemy Ci, jak od A do Z zorganizować udaną integrację!

Impreza służbowa w hotelu? Krok 1, czyli wybór miejsca

Każda impreza służbowa musi się gdzieś odbyć – to oczywisty, a jednak często przeoczany fakt. Nie można zacząć planować wspólnych aktywności, nie wiedząc, jakie ma się pole do popisu (i w przenośni, i dosłownie – metraż nie jest przecież bez znaczenia!).

Czy impreza służbowa w hotelu to dobry pomysł? Jak najbardziej. Oczywiście nie może to być jakikolwiek hotel, ale jeśli chcesz zaangażować pracowników w coś więcej niż wspólne wyjście do pubu czy na kręgle, warto zapewnić im możliwość noclegu i przedłużenia imprezy. Dodatkowo hotel umożliwia zorganizowanie integracji nie tylko w miejscu pracy, lecz także w innych miejscowościach. W Ascot Premium bardzo lubimy doradzać naszym gościom, co poza samą imprezą służbową mogą zobaczyć w Krakowie – w końcu to miasto tętniące życiem całą dobę, pełne atrakcji o najróżniejszym charakterze, od tych czysto turystycznych, przez sportowe czy artystyczne, na ciekawych restauracjach, klubach i pubach kończąc.

Dlatego bez dwóch zdań stwierdzamy, że odpowiedni hotel jako miejsce na imprezę może być naprawdę dobrym wyborem – wiedząc już, gdziezorganizujesz event, możesz zacząć zastanawiać się, jak go poprowadzić.

Najlepsze pomysły na imprezę służbową

Co można robić na imprezie służbowej w hotelu? Poza oczywistymi elementami, takimi jak wspólne spędzanie czasu przy stole czy na parkiecie, warto wymienić kilka pomysłów na dobrą, kreatywną i na swój sposób także produktywną (bo obfitującą w pozytywne interakcje między pracownikami) imprezę firmową.

Impreza tematyczna

Jeśli Twoi pracownicy całkiem lubią się przebierać, warto zorganizować nie tylko zwykłą imprezę służbową, a tematyczną. Specjalne drinki z danego zakątka świata, a może piracka atmosfera czy westernowe przygody z adekwatną muzyką? Wszystko na wyciągnięcie ręki, a często zamiast całego stroju wystarczy chociażby rekwizyt, nikt nie musi się więc zanadto wysilać.

Warsztaty kulinarne

Ciekawym pomysłem na wstęp do imprezy służbowej są warsztaty kulinarne, na których pracownicy będą mogli nauczyć się nowych rzeczy o konkretnej kuchni albo spróbować przygotować wybrane dania pod okiem szefów kuchni. Bardzo często firmy eventowe pomagają zorganizować takie atrakcje, a jeśli tylko infrastruktura hotelu na to pozwala, możesz je zorganizować na własną rękę. Jeśli nie – zawsze pozostaje degustacja najciekawszych dań, równie przyjemna dla kubków smakowych!

Team buildingowe improwizacje

Masz wrażenie, że pracownicy to całkiem nieźli aktorzy? Doskonale – wrzuć ich w wir kabaretowych (albo całkowicie poważnych i wymagających, zależnie od atmosfery i chęci) improwizacji! Jeśli dodasz do tego współpracę grupową, przepis na świetną imprezę służbowąw hotelugwarantowany.

Organizacja imprezy służbowej – o czym nie zapomnieć?

O czym pamiętać, organizując imprezę służbową? Przede wszystkim – zarezerwuj miejsce z odpowiednim wyprzedzeniem.

Po drugie – w porę powiadom pracowników o tym, czego mogą się spodziewać po evencie i jak się do niego przygotować (czy muszą szykować przebrania, zapewnić opiekę nad dziećmi na czas imprezy albo przełożyć lekcje językowe?).

Po trzecie i najważniejsze – pamiętaj, że elastyczność i dobra zabawa jest ważniejsza niż idealny plan, a to pracownicy mają się dobrze bawić. Jeśli więc zauważysz, że mają preferencje, których nie przewidziałeś, nie bój się do nich nieco nagiąć, aby wszyscy mieli jak najlepsze wrażenia po imprezie służbowej.